Registrirajte se ili se prijavite na portal.
Život i zdravlje

Dijabetičari, mediteranska prehrana pomaže i bez lijekova!

Objavljeno: 22.02.2012.
Izvor: mojezdravlje

Po prvi put u povijesti, rezultati dugoročne studije su potvrdili da mediteranska prehrana može pomoći oboljelima od dijabetesa u kontroli šećera u krvi i to bez upotrebe lijekova

Po prvi puta u povijesti, rezultati dugoročne studije su potvrdili da mediteranska prehrana može pomoći oboljelima od dijabetesa u kontroli šećera u krvi i to bez upotrebe lijekova.

"Mediteranska prehrana je vrlo važan faktor u liječenju dijabetesa," izjavila je endokrinologinja Loren Greene sa Univerzitetskog medicinskog centra iz New Yorka. "Svi smo mi i do sada znali za njenu korisnost, međutim do sada nije bilo kvalitetnih istraživanja koje bi potvrdile ovu činjenicu". 

Za potrebe istraživanja naučnici su izabrali 215 pretilih, odraslih stanovnika talijanskog Napulja koji su se morali pridržavati jedne od dvije dijete. I dok su članovi jedne skupine morali slijediti mediteransku – jedući velike količine voća, povrća, cjelovitih žitarica, i određenih zdravih masti poput maslinovog ulja, orašastih plodova, peradi i ribe, sudionici druge skupine su morali slijediti dijetu s malim udjelom masnoće.
 
Svi sudionici istraživanja su morali ograničiti svoj unos kalorija na 1.800 po danu za muškarce i 1.500 za žene. Svima je omogućeno redovno savjetovanje o prehrani uz preporuku da redovno vježbaju.

Nakon četiri godine, 56 posto sudionika mediteranske dijetne grupe je bilo u stanju upravljati svojim dijabetesom bez lijekova, u usporedbi sa samo 30 posto onih u grupi koja je provodila dijetu s malim udjelom masnoće. Osobe koje su konzumirale mediteransku prehranu izgubile su puno više kilograma. Kod njih je zabilježeno poboljšanje razine HDL ("lošeg") holesterola i triglicerida.
 
"Novo bi istraživanje trebalo pružiti poticaj što većem broju dijabetičara da pazi na svoju prehranu. Naime, poznato nam je da pacijentima, u većini slučajeva, nije baš drago što moraju uzimati lijekove", zaključila je Greene.

Ostale vijesti
Oglasne poruke

SASE promet {mttd} KM

Na dan {mtd}

Simbol Vrijednost Promjena Graf
{is} {ivdd} {ivrd}% Graf
Simbol Cijena* % Promet* Graf
{ss} {stdd} {strd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

Simbol Cijena* % Promet* Graf
{ss} {stdd} {strd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

Simbol Dionice Promet* Graf
{ss} {stvd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

BLSE promet {mttd} KM

Na dan {mtd}

Simbol Vrijednost Promjena Graf
{is} {ivdd} {ivrd}% Graf
Simbol Cijena* % Promet* Graf
{ss} {stdd} {strd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

Simbol Cijena* % Promet* Graf
{ss} {stdd} {strd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

Simbol Dionice Promet* Graf
{ss} {stvd} {sttd} Graf

*Sve vrijednosti u KM.

Otvoreni fondovi
Fond Dat. Vrijed. Prom.
OIF Ilirika Global 20.05. 2,28 -0,52%
Hypo BH Equity 18.05. 4,90 -0,13%
Eurohaus Balanced 20.05. 6,75 -0,01%
Ilirika Moj fond 20.05. 8,53 -0,40%
Ilirika JI Evropa 20.05. 233,61 -1,15%
Kristal Kapital 11.05. 77,80 -0,08%
Advantis Diamond 11.05. 112,18 -0,33%
Mikrofin Plus 11.05. 127,41 -0,27%

*Sve vrijednosti u KM.

CBBH kursna lista valuta
Simbol Jedinica Vrijednost*
{ca} {cud} {cdmd}

*Sve vrijednosti u KM.

Konvertor valuta
Iznosi:  
Anketa

Vjerujete li da će vlasti poduzeti odgovarajuće mjere u cilju zaustavljanja talasa poskupljenja proizvoda i usluga u BiH?

Da, mjere će biti realizirane i trend poskupljenja će biti zaustavljen

Da, ali najavljene mjere neće obuzdati divljanje cijena

Ne, nadležni neće ništa poduzeti da zaštite potrošače

Ne znam


 

Facebook