Nizak nivo vitamina D u organizmu povezan je s povećanim izgledima za razvoj bolesti srca, objavili su naučnici sa Harvarda. Uočeni rizik bio je posebno izražen kod osoba koje su, osim sniženog nivoa vitamina D, imale i povišeni krvni pritisak, objavio je stručni časopis "Circulation".
Glavni izvor vitamina D je sunčeva svjetlost, no prisutan je i u hrani - naprimjer u ribi i jajima.
Neka su ranija istraživanja pokazala da je manjak vitamina D najčešće prisutan kod osoba starije životne dobi i trudnica.
U novoj studiji je u razdoblju od sedam godina praćeno 1.700 ispitanika prosječne dobi 59 godina. Pokazalo se da osobe kod kojih je nivo vitamina D u krvi manji od 15 nanograma po mililitru (ng/ml) imaju dvostruko veći rizik za infarkt, zatajenje srca ili moždani udar.
Idealnim se, posebno za zdravlje kostiju, smatra više od 30 ng/ml vitamina D u krvi.
Istraživači utjecaj vitamina D na kardiovaskularni sistem objašnjavaju prisutnošću receptora za vitamin D u srčanom mišiću i krvnim žilama.
SASE promet {mttd} KM
Na dan {mtd}
BLSE promet {mttd} KM
Na dan {mtd}
| Fond | Dat. | Vrijed. | Prom. |
| MFGlobal.ba | 04.09. | 4,44 | 1,23% |
| Hypo BH Equity | 04.09. | 6,99 | 0,30% |
| Eurohaus Balanced | 04.09. | 9,10 | 0,81% |
| Nimako Trend | 04.09. | 83,61 | -0,48% |
| Kristal Kapital | 04.09. | 82,75 | -0,80% |
*Sve vrijednosti u KM.
| Simbol | Jedinica | Vrijednost* |
| {ca} | {cud} | {cdmd} |
*Sve vrijednosti u KM.
Kako komentirate stanje tržišta nakon zadnjih usvojenih reformi?