I ranije su studije pokazivale da bi previše kafe moglo utjecati na smanjenu plodnost. No sada je nova studija provedena u Holandiji na uzorku od čak 9.000 žena potvrdila da ispijanje četiri šoljice kafe na dan umanjuje mogućnost začeća za jednu četvrtinu.
A razlog za to, kažu stručnjaci, jeste što veće doze kofeina ometaju prenošenje jajnih ćelija u maternicu.
Do sada, veza između neplodnosti i kofeina, nikada nije do kraja razjašnjena. Ali, sada je ova studija pokazala da kofein ometa kontrakciju jajovoda koja je neophodna za prebacivanje jajnih ćelija u maternicu.
Kofein deaktivira ćelije u stijenkama jajovoda koje su zadužene za koordinaciju kontrakcija. Istraživanje pokazuje da kontrakcije igraju veću ulogu u prenosu jajašca nego što se prije smatralo.
Voditelj istraživanja, profesor Sean Ward, sa američkog Univerziteta u Nevadi, pojašnjava: ‘Rezultati našeg istraživanja, objašnjavaju zašto ispijanje kofeinskih napitaka smanjuje ženine šanse da ostanu u drugom stanju”.
